Tuesday, May 13, 2008

تهييس


البوست اللى فات قلت ان الحياة مش طويلة اوى عشان احزن فيها

ليه انا قلت كدة

لان دنيتى الى حد ما ماشية زى سلسلة بس الطرفين مش متوصلين يعنى لو حلقة وقعت الدنيا كلها بتضلم

وللأسف مباعرفش افصل بين احزانى

فلما بابقى متضايقة من حد او هو\هى متضايق منى بابقى زعلانة اوى وباقى الناس تفتكرنى زعلانة منها لانى ساعتها بابقى ضاربة بوز شبرين

فانا قلت انى مثلا لو زعلت من فلانة هاقعد اسبوع مثلا على ما اعدى الازمة النفسية دى

طب هو انا فاضل لى كم اسبوع مع الناس التانية

مثلا فى الكلية فاضل لى مع اصحابى شهرين تقريبا على ما نخلص المشروع ويا عالم بعده هاشوفهم تانى ولا لأ؟

عشان كدة هاحاول مازعلش حد ولا ازعل من حد لاحسن النور بيطفى والدنيا بتبقى وحشة اوى


ولأنى زى ما انا عارفة وممكن شوية منكم عارفين مهيسة جدا

بعد ما كنت زعلانة خالص بقيت فرحانة خالص

وانا مروحة من الكلية ماشية فى الشارع لقيت اللمبة نورت وانا بافرح جدا لما تنور والمرة دى مااسنيتش طلعت ورقة وقلم فى الشارع

وكتبت اللى جه فى بالى وكان منظرى تحفة الرجل اللى فى المحل بص لى باستغراب بيقول مين اللى واقفة مبتسمة جامد دى
لانى باعدى كل يوم من عنده بيشوفنى جد جدا وعاقلة اوى
بس انا ولا همنى فضلت واقفة لحد ما كتبت بعدها كنت مروحة البيت وانا فرحانة اوى



انا بنت بنت من العشق قصور

انا قلب قلب كل العقول

انا روح روح اللى ما عشقها

انا نور نور سكة العاشقين

23 comments:

Unknown said...

فرحااااااااااااااان اني اول كومنت
مش عارف اقول ايه بس بجد شيء جميل انك تسامحي مش عشان فاضل كام اسبوع عشان اكيد لو بيحبوكي مش هيزعلوكي ولو مش بيحبوكي يبقوا ميستاهلوكيش

بس
وجميل اوي انك تقفي تكتبي كده في الشارع ههههههه
والنبي عسل

Tamer Nabil Moussa said...

معاكى حق شىء صعب ان الانسان يزعل حد منة او حد يزعلة

ربنا يفرحك كمان وكمان يارب

--
فى انتظار جديدك

واتمنى اشوفك فى مدونتى افكار حرة اخر موضوع ساخر كتبتة عن كيف تكون رجل اعمال وعايز اراء الناس كلها
واتمنى يكون بينا تواصل دائم
ربنا يكرمك

الستة بتوع صيدلة said...

يتشرف جروب السته بتوع صيدله
بدعوه حضرتكم على حفل افتتاح بلوجهم الكريم :)

maiosha said...

ههههههههه.. مش ممكن فكرتينى بنفسى جدا

أنا على طول ماشية بالورقة والقلم
علشان كده دايما تلاقينى مخبوطة فى دماغى أو بقع على وشى كتير .. بس ده بيبقى فى الكلية .. مجربتش أعملها فى الشارع قبل كده

على فكرة انا لما بزعل من حد مش بحب الخصام والكلام ده بالعكس أنا لما أسامحه هو اللى هيحس بالذنب " يااه يعنى إنتى طيبة كده وأنا زعلتك..ده أنا إنسان رزل جدا" على فكرة الإسلوب ده بيجيب نتيجة جامده جدا.. معلشى إستحملينى يا جميل أصل أنا مجنونة شوية وكل أفكارى مجنونة زى

وبعدين مين ده اللى يقدر يزعلك يا جميل قوليلى عليه بس وأنا أموته

Unknown said...

بصى دى فلسفة حياة
بمعنى ان كل منا له فلسفتة واسلوبة فى حياتة
انا كمان مش بحب ازعل من حد ابداا
لانى اعتقد ان الحياة لاتستاهل
ولانها زى ما قلتى قصيرة جداا

بوست حلو ومدونة رقيقة

كل الاحترام

Miss. Sosa said...

يارب اللمبة تنور علي طول ... بس بجد الكهرباء فواتيرها زيادة وانت مش ناقصين يا ملكة الدراما .. وكده بابا وماما هيقلبوهالك دراما

catroz said...

اوعى فى يوم تشيلى جواكى ناحيه حد ...

هبههههووب said...

ايه يا عم الى بتنور ف الضلمه انت
ربنا يسعد ايامك يا قمرتى
والدنيا قصيرة ومش مستاهلع نقعد كل شويه نزعل من حدا وكدا
ربنا يصلح لك حالك

funckydoctor said...

كويسة قوى
حلوة جدا

mostafa rayan said...

تحياتي لهذا البوست

dramaqueen said...

برقش
****
انا كمان فرحانة انك فرحان انك اول كومنت

ربنا يخليك ليا على كلامك الجميل

dramaqueen said...

تامر نبيل
********
ميرسى على مرورك بمدونتى وانا رحت مدوتك وعجبنى البوست

الستة بتوع صيدلة
*************
مبروك عليكم
ويارب من تميز لتميز

dramaqueen said...

ميوشة
*****
ازيك يا حبى
ربنا يخليكى يا قمر
ودى اول مرة اعملها فى الشارع اصلى بانسى بسرعة
سلام يا قمرتى

نهر الحب
*****
ميرسى اوى ليكى على تشريفى واتمنى تتكرر الزيارة

dramaqueen said...

مس سوسا
******
ما هى دى شغلانتى يا مس سوسا انى اوفر الكهربا
متخافيش مش بتنور كتير

كاتروز
*****
حااااااااضر

dramaqueen said...

هبهههوب الحبوب
*********
ازيك يا قمرتى واحشانى
ميرسى على كلامك وربنا يصلح لنا الحال كلنا

dramaqueen said...

funckydoctor
***********
ميرسى اوى
اشكرك جدااااااااا

مصطفى
*****
تحياتى ليك

Tamer Nabil Moussa said...

اخبارك اية

فى انتظار جديدك


ربنا يكرمك

تحياتى

موناليزا said...

يارب تفضلى مبسوطة على طول اللى حواليكى يستاهلوا منك بجد ابتسامتك

الفراشة الصغيرة said...

مفيش احلى من اننا نكون على طبيعتنا
بنعمل اللى احنا عايزينه فى الوقت اللى اللى عايزينه
من غير بقى
الناس والدنيا واللى حولينا
انتى عارفه لو كل واحد عمل اللى هو عايزه من غير ما يفكر فى الناس كتير
اعتقد ان كتير من الدكاترة النفسيين هيرتحوا

ويارب تكونى فرحانه دايما ومتألقه بالبوستات الحلوة دى

di el2mr said...

معلش انا عارفه انى مقصره معاكى قووووووى
بس متزعليش منى
واكيد اول لما الامتحانات تخلص هتلاقينى عندك فى البلوج على طووووول

اما بقى البوست ده فانا كمان بعمل زيك
لما بزعل من حد او بزعل حد منى النور بيقطع عندى وبتبقى ضلمممممممه خااااااالص

يارب تفضلى فراحانه والنور موجود كدا وكله تمام


ومتزعليش منى على تقصيرى معاكى

احـمـد عصـام said...

هي وجهة نظر وبصراحه دخلت دماغي والأهم من دا كله أن الواحد يكون مبسوط
دمت مبدعه

HeBa said...

ربنا يديم عليكي السعادة

دمت بخير

Tamer Nabil Moussa said...

ترن ترن

الو

فى بوست جديد عندى

فى نتظارك هنا وهناك

تحياتى